Jak ewoluowała praca zdalna?




Jak ewoluowała praca zdalna?

Był czas, kiedy zdalna praca, jak wiemy, nie była nawet możliwa, ponieważ technologia nie istniała. Jeśli Twoi koledzy i partnerzy biznesowi chcieli się z Tobą skontaktować, gdy byłeś poza biurem, nie mogli wysłać Ci wiadomości e-mail, SMS-a lub wiadomości bezpośredniej. Musisz podać alternatywny numer telefonu, pager, a nawet numer faksu, aby prowadzić rozmowę związaną z pracą. Nawet „odległe” stanowiska w pełnym wymiarze godzin różniły się od obecnych.
„Dziesięć lat temu zdalne zatrudnienie w zasadzie oznaczało stanowisko telemarketingowe lub obsługę klienta przy minimalnej płacy minimalnej” - powiedziała Samantha Lambert, dyrektor ds. Zasobów ludzkich w firmie projektowej Blue Fountain Media . „Rzadko wiązało się to z pracą w pełnym wymiarze godzin. Teraz technologia daje nam możliwość wykonania tej samej pracy, bez względu na to, gdzie na świecie jesteśmy. [Umożliwiła nam kontakt ze współpracownikami lub klienci w dowolnym momencie ”.
Jedną z najbardziej pomocnych technologii płynnej pracy zdalnej są wideokonferencje . Kanały wideo na żywo pomagają pracownikom przebywającym poza biurem widzieć się i rozmawiać ze sobą w czasie rzeczywistym, w dowolnym miejscu dzięki połączeniu internetowemu, co jest kolejną najlepszą rzeczą na spotkanie twarzą w twarz. Ale ta możliwość nie byłaby możliwa bez powszechnego przyjęcia Internetu szerokopasmowego w ciągu ostatnich 10–15 lat.
Technologia ta rozwinęła się tak szybko, że wiele firm zrezygnowało nawet z tradycyjnych biur i zamiast tego wyprowadziło swoje firmy z miejsc coworkingowych, aby pomieścić ich w dużej mierze zdalną siłę roboczą.
„Utworzono wspólne przestrzenie biurowe, w których zdalni pracownicy mogą zbierać się do pracy, i są szerzej dostępne w różnych miastach” - powiedział Lambert. „To samo w sobie stanowi rosnącą liczbę pracowników zdalnych w ostatnich latach”.
Praca zdalna stwarza także wyjątkowe możliwości w obliczu kryzysu, takiego jak klęska żywiołowa lub epidemia. Na przykład, ponieważ COVID-19, powszechnie znany jako koronawirus, szybko rozprzestrzenia się na całym świecie, zdolność wielu pracowników do wykonywania obowiązków służbowych całkowicie z domu może pomóc chronić zarówno zdrowie publiczne, jak i dalszy sukces firmy.


Komentarze